21 Ocak 2015 Çarşamba
KATEGORİ YÖNETİMİ NE DEĞİLDİR?
Kategori yönetimi sunuş veya tanıtım değil, bir işletmenin bütün örgüt yapısı ile uyumlaştırılmasını gerektiren pazarlama stratejisidir. İşletmenin bütün stratejik ve taktik kararlarının Kategori Yönetimi şeklinde düzenlenmesini gerektirir.
Taktik olarak kategori yönetimi, işletmeyi stratejik bir seçim yapmak yerine örgütsel süreç yaratmaya zorlar. İletmelerin birçoğu kategori yönetimi ilkeleri ile yönetilmez. Kategori yönetimine karar verildiği zaman işletme sürecinin nereye gideceği önemli bir sorundur.
İşletme yönetiminin üst düzeyde işletme planlar n yaparken kategori yönetiminin mali işler, satın alma, sevk yat gibi işletme fonksiyonlar ile nasıl uyumlaştırılacağı önemli bir sorun olur. İşletmenin bütün bölümlerinin onay alınmadan kategori yönetimini uygulamaya koymak yüzmek için köpek balıklarıyla dolu bir denize atlamaya benzetilmektedir.
Son olarak kategori yönetimi bir bilgisayar program değildir. Bilgisayardan yoğun olarak yararlanan bilişim teknolojileri kullanan, işletme ve pazarlama bölümünün Yönetim Bilişim Sistemleri(MIS) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ile bağlantılarının kullanılmasını gerektiren kapsamlı bir satış noktası uygulamasıdır .
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder